Næsten alt salg er baseret på følelser. Og mange virksomheder begår den fejl, at de får deres salgschef eller topsælger til at træne specialister og kundeservicemedarbejdere i salgsteknikker. Resultatet er ofte, at modstanden mod at sælge blot øges, fordi medarbejderne ikke har følelserne med. I stedet for mere salg ender det derfor undertiden med manglende motivation og frustration.
Når du vil have ikke-sælgere til at sælge, er det først og fremmest vigtigt, at du som leder forstår og anerkender den modstand og angst mange har, når det handler om salg. Netop dette kan være svært for ledere, der selv har et naturligt salgsgen. Dernæst handler det om, at medarbejderne er med til at definere, hvad det er for en adfærd, de skal udvise for at skabe gode kunderelationer, der på sigt kan føre til mersalg eller øget goodwill.
På CultureCares kursus får medarbejderne blandt andet:
Ring eller skriv for at få en uforpligtende dialog med os.
Mail bhs@culturecare..dk
Telefon 53 64 43 53
Ring eller skriv for et uforpligtende tilbud:
CVR nr. 33 43 06 55